Punct si de la capat - Carmen Grigorescu (Hotar)
- Detalii
- Categorie: Articole
A venit moșu' la ARICA
- Detalii
- Categorie: Articole
Anul acesta Mos Craciun ne-a gasit la Opera Comica pentru copii, mai entuziasmati ca oricand, asteptandu-l cu “maini cuminti”. Alaturi de parintii lor, copii tipici dar si cei speciali s-au bucurat de atractiile Targului “Poveste de Craciun 2019-2020” organizat de Opera Comica pentru copii unde si-a facut aparitia Mosu’ cu daruri.
Evenimentul gazduit de Opera Comica pentru Copii a adunat pe 21 decembrie atat copii inscrisi in Asociatie cat si pe fratii lor si alti copii care de-a lungul timpului au beneficiat de ajutor fie prin evaluare gratuita, ore de terapie cat si materiale pentru sustinerea nevoilor curente.
Actiunea se datoreaza sustinerii financiare venita din partea sponsorilor Asociatiei, care ne-au sustinut in acest an cauza Asociatiei, printre care: Opera Comica pentru Copii, BDO, RCI Leasing, Sorocam, Ohan Total Company, ADPB, Adca Retail, Britarom,Consult Company,M A Ideal Accomodati, MP Image Consultancy.
Peste 500 de copii cu autism, evaluaţi gratuit prin proiectul ''Te aud, te văd, te simt'
- Detalii
- Categorie: Articole
Peste 500 de copii afectaţi de autism din 8 judeţe vor fi evaluaţi gratuit în cadrul unui proiect al societăţii civile, ''Te aud, te văd, te simt'', demersul fiind considerat de iniţiatori drept esenţial în drumul către recuperare.
Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, evaluarea se va face în centrele locale ce au în evidenţă aceşti copii, din Craiova, Baia Mare, Bihor, Braşov, Botoşani, Constanţa, Galaţi şi Iaşi, care au primit, recent, licenţe pentru programele ASRS şi PEP 3.
Proiectul ''Te aud, te văd, te simt'' aparţine Asociaţiei pentru Recuperarea şi Integrarea Copiilor cu Autism (ARICA) şi este sponsorizat de Maxbet Grup, ca parte a inţiativelor de responsabilitate socială ale acestei companii.
''Contribuţia sub diverse forme la recuperarea copiilor cu autism este o preocupare CSR asumată anual de compania noastră începând cu anul 2011 şi concretizată în diverse acţiuni de donaţie şi sponsorizare. Întâlnirea cu ARICA, la finele anului 2016, ne-a dat posibilitatea să aflăm mai multe informaţii despre necesitatea evaluării copiilor cu autism la momentul identificării acestei tulburări de dezvoltare neuropsihiatrică, dar şi periodic pe parcursul recuperării pentru analizarea evoluţiei copiilor investigaţi. Odată cu donarea acestor materiale strângem călduros mâna specialiştilor care susţin permanent aceşti copii şi îi felicităm pentru abnegaţia dumnealor'', declară administratorul MaxBet România, Gherghina Ionescu, citată în comunicat.
Reprezentanţii ARICA spun, la rândul lor, că evaluarea gratuită a copiilor cu autism este o condiţie absolut necesară în vederea găsirii soluţiilor optime de recuperare.
''Proiectul 'Te aud, te văd, te simt' este un pas înainte extrem de important al drumului către recuperare, la fel de important ca schimbul de experienţă între familiile care au copii cu această problemă. Nimeni nu poate reuşi de unul singur'', spune Anca Mihai Iurea, părinte şi coordonator de proiecte ARICA.
Autismul este o tulburare de dezvoltare neuropsihiatrică întâlnită în rândul copiilor. În România, circa 30.000 de copii suferă de autism, conform evidenţelor oficiale, însă numărul total al celor afectaţi este mult mai mare, se mai arată în comunicat.
Sursa: http://www.romedic.ro/
Cum ne jucăm cu un copil cu autism?
- Detalii
- Categorie: Articole
Joaca copiilor cu autism este deseori numită„nepotrivită” pentru că este diferită faţă de joaca copiilor tipici. Ei nu se implică în jocuri simbolice, fac o fixaţie asupra unei anumite jucării sau doar asupra unei anumite părti dintr-o jucărie şi, de cele mai multe ori, se joacă cu obiecte care nu sunt neapărat jucării (vase de bucătărie, sticle etc). Din exterior putem considera că acest lucru nu reprezintă neapărat o problemă. Şi atunci, când şi cum ar trebui să intervenim în joaca lui?
Care este rolul jocului?
Joaca pentru un copil cu autism nu trebuie sa fie diferită faţă de joaca unui copil tipic. Şi el învaţă, explorează mediul din jurul lui, testează şi se distrează, doar că o face într-o maniera proprie. Pentru un copil tipic, învârtitul roţilor la o maşină (ore întregi) poate sa fie o activitate foarte plictisitoare, în timp ce pentru un copil cu autism este de-a dreptul interesantă.
Curenţii de aer sau particulele de praf dintr-o raza de soare pot fi fascinante pentru el şi pot reprezenta bucuria lui în explorarea mediului înconjurător. În acest moment putem interveni şi îl putem ajuta sa-si redirecţioneze atenţia către un joc tipic, menit sa-i aducă tot atâta bucurie si stimulare.
Joaca senzorială
La început, copiii experimentează obiectele cu ajutorul simţurilor-le fixează cu privirea, le iau în mână, le gustă şi le miros, le lovesc de alte suprafeţe pentru a face zgomot. Acest lucru nu se aplică doar în cazul jucăriilor, ei „experimenteză” degete, păr, animale sau alimente care pot fi la fel de fascinante, dacă nu chiar mai interesante, decât jucăriile. Toate aceste elemente fac parte din activităţile de joacă de la începutul dezvoltării copilului.
Joaca prin explorare
În următoarea etapă copilul va învăţa funcţiile şi rolul obiectelor. Un ciocan poate fi folosit atât în cazul în care vrem sa batem cuie, dar şi când vrem să demolăm un zid din cuburi, de exemplu. Folosirea obiectelor într-o manieră ciudată se consideră a fi tot joacă prin explorare-se descoperă şi se aplică funcţia lor.
Jocul simbolic
Acest tip de joc este cel mai dificil pentru un copil cu autism din moment ce se consideră că ei nu pot să „se prefacă”. Dar această etapă nu se referă doar la jocul simbolic, este etapa în care poate să-şi dea seama că un obiect poate avea mai multe funcţii (o perie de păr poate fi folosită şi ca microfon, o riglă poate sa fie şi catapulta).
Cum ajutam un copil cu autism sa se joace?
Carmen Hotar, psiholog clinician specialist, preşedintele Asociaţei pentru Recuperarea şi Integrarea copiilor cu Autism A.R.IC.A. :
„Copiii cu autism pot să rămână fixaţi la un anumit stadiu de joacă sau pot să apară întârzieri în dezvoltarea jocului. De exemplu, sortarea şi aranjarea jucăriilor reprezintă un pas normal în joaca lor iar pentru unii copii care simt nevoia sa fie totul pus în ordine, aceasta etapă în dezvoltarea jocului poate fi foarte plăcută şi satisfăcătoare”.
Arătaţi-vă interesul. Staţi pe covor împreună cu el şi aliniaţi maşinuţe (dacă asta face copilul), vorbiţi cu el despre ceea ce faceţi în acel moment sau inventaţi un cântec despre acest lucru, practic redirecţionând rutina lui într-un joc functional.
Încercaţi să acceptaţi lucrurile pe care copilul le consideră interesante. Veţi încerca în zadar să-i captaţi atenţia şi să-l faceţi să interactioneze dacă nu îi arătaţi că respectaţi item-urile pe care el le foloseşte cu plăcere în joacă.
Nu îi înlocuiţi obiectele preferate, arătaţi-i noi modalităţi de a se juca cu ele. Învăţaţi-l care este funcţia corectă a obiectului şi apoi extindeţi către alte utilizări. În cazul în care unui copil îi place să sorteze, oferiţi-i multe lucruri pe care să le sorteze şi arată-i diferite modalităţi de a face acest lucru (sortare după mărime, culoare, formă).
Copiii cu autism pot să se joace şi se joacă. Dacă joaca lor este diferită de cea a copiilor tipici sau dacă se joacă cu obiecte ciudate, asta nu înseamnă că sunt disfuncţionali. Ca toţi copiii, au nevoie de ajutor şi încurajare pentru a progresa în joc şi pentru a-şi dezvolta mai multe abilităţi.
SURSA: http://www.sursadesanatate.ro/cum-ne-jucam-cu-un-copil-cu-autism
Distracţie de 1 iunie la Iki Land!
- Detalii
- Categorie: Articole
Mai multe articole...
-
Recomandari
Spalatul dintilor – o provocare pentru copiii cu autism
Pentru copiii cu autism, spalatul pe dinti sau vizitele la medicul stomatolog se apropie cateodata de limita imposibilului. Pe langa intreaga lista de abilitati (de comunicare, de joaca, sociale etc), se adauga si igiena orala – o adevarata provocare pentru copii si parinti.
De cele mai multe ori aceasta problema pare sa fie una senzoriala: copilul simte un disconfort fizic puternic (trebuie sa deschida gura, sa introduca periuta, sa simta gustul pastei de dinti si sa suporte periajul propriu-zis). Din experienta, am observat ca periuta de dinti electrica este mult mai usor acceptata de copii. In afara faptului ca nu trebuie sa depuna efort (in special copiii cu probleme motorii nu reusesc sa efectueze corect miscarile de periaj), „gaditalul” dintilor le da chiar o stare de bine. Astfel, se obtine un periaj mai rapid si mai corect al dintilor si gingiilor.
Pentru copii exista o varietate larga de periute de dinti electrice „prietenoase”, cu desene si personaje atat pentru baieti, cat si pentru fetite.
Privit din punctul de vedere al unui copil cu autism, acest proces este unul foarte complex (implica atat obiecte cat si actiuni): pasta de dinti, periuta, chiuveta, robinetul, apa, dintii, gura deschisa... Toate aceste „lucruri” trebuie potrivite si explicate astfel incat copilul sa inteleaga conceptul de „spalat pe dinti” (exact ca intr-un puzzle).
In cazul in care igiena orala incepe devreme (odata cu aparitia primilor dinti), igiena orala va fi mult mai usor acceptata, devenind o rutina.
In cazul copiilor mai mari, primul pas ar fi sa mergeti cu ei la cumparaturi undepot sa-si aleaga singuri periuta de dinti si eventual si pasta (in functie de preferinte, exista mai multe arome).
Al doilea pas ar fi „spargerea” acestei activitati in bucatele mai mici pe care copilul sa le invete : intai ne urcam pe scaunel, ne aplecam dupa pasta de dinti, ii desfacem capacul, punem pasta pe periuta, dam drumu la robinet. Unii copii inteleg explicatiile verbale ale parintilor, altii s-ar putea sa aiba nevoie de ajutor vizual (videoclip, carti pentru copiii, imagini/pictograme sau chiar o persoana care sa-i arate efectiv cum se spala). Nu uitati sa recompensati fiecare „bucatica” corect executata ca si parte din procesul de curatate a dintilor.
Secretul este ca aceasta activitate sa fie facuta in joaca, impreuna (la inceput). Daca un copil este fascinat de cifre, de exemplu, puteti numara impreuna fiecare dinte spalatat (este distractiv si ii poate da copilului o stare de confort); daca are un animal de plus preferat, il poate lua la baie sa-l „spele” si pe el.
In cazul in care copilul incepe sa se descurce din ce in ce mai bine, incercati sa va pozitionati din ce in ce mai departe de el, astfel incat sa devina constient de cel mai important lucru: „pot si singur”.
„Dintre persoanele cu nevoi speciale, cele care reusesc sa-si castige independenta in sarcinile de zi cu zi (spalatul pe dinti, de exemplu), vor avea mai multe sanse de succes in ceea ce priveste viata lor personala, atat in mediul domestic, dar si in cel vocational” (Pierce & Schreibman, 1994).
Psih. Clinician Specialist Carmen Hotar
Presedinte Asociatia ARICA