JM Teaching Aids - шаблон joomla Новости

Autism Arica

Asociația pentru Recuperarea și Integrarea Copiilor cu Autism
  • terapie
  • terapie autism

    "Tine minte: cand simti ca ti-e greu, numara pana la 10 si poti sa te ridici"
    (Psiholog Clinician Specialist Carmen Hotar)

  • terapie autism

Dezvoltarea personală pentru copilul tău sau cum să îl înveţi să aibă succes

Orice părinte vrea să îi poată oferi copilului său toate avantajele pentru a reuşi în viaţă. Acest lucru nu înseamnă doar grija pentru aspectele financiare dar şi interesul pentru dezvoltarea psihică.

copiiDezvoltarea personală este calea sigură şi eficientă de urmat, atât pentru părinte, care trebuie să fie un exemplu pozitiv pentru copilul său, cât şi pentru copil care îşi doreşte să dezvolte capacităţi de “om mare”.

Cum putem să îl ajutăm pe cel mic să dobândească aceste abilităţi?

Răspunsul este simplu: atelierele pentru dezvoltarea personală. Aceste cursuri sunt suţinute din ce în ce mai des în România de către traineri, psihologi sau asociaţii non guvernamentale care au ca scop binele copiilor.

Unul dintre ONG-urile care oferă astfel de ateliere este ARICA, deşi este o asociaţie dedicată copiilor cu autism, specialiştii de aici au gândit programe speciale şi pentru micuţii care nu au astfel de probleme.

“Fie că vorbim despre copilăria timpurie sau perioada şcolară, jocul şi activităţile cu caracter ludic ocupă un loc important în vieţile copiilor, în această perioada atât de importantă în ceea ce priveşte dezvoltarea lor. Este minunat atunci când putem avea acces la informaţii, prin intermediul unor activităţi plăcute. Din acest motiv, am pregătit pentru copilul tău un Univers în care învăţarea şi achiziţiile se întâmplă natural, tot procesul educaţional fiind decorat cu joc şi voie bună”, spune Psihologul- Clinician Carmen Hotar, fondatoarea ARICA.

Ce este dezvoltarea personală?

Este o activitate dinamică şi creativă care susţine şi ajută copilul sau adolescentul să-şi descopere resursele interioare, să dezvolte modalităţi proprii de găsire a soluţiilor la problemele pe care le întâmpină sau le poate întâmpina în existenţa sa. Scopul principal al acestei activităţi este facilitarea accesului la un viitor împlinit, adaptat şi echilibrat. Dar ce presupune un atelier de dezvoltare personală pentru copiii?

Deşi sună simplu, aceste programe sunt destul de complexe, de exemplu cele oferite de ARICA se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 11 ani şi sunt structurate în patru module.

Astfel, Modul I denumit “Acesta sunt Eu!” are ca obiective:
– autocunoaşterea şi atitudinea pozitivă faţă de sine şi faţă de ceilalţi;
– creşterea încrederii în sine prin descoperirea calităţilor personale şi valorificare acestora;
– construirea unei imagini de sine pozitive;
– dezvoltarea capacităţii de autodescriere şi comunicarea a informaţiilor despre sine;
– conştientizarea diversităţii umane şi a elementelor care îi aduc împreună pe copii.


Modul II denumit “Eu şi ceilalţi” îşi propune :
– dezvoltarea empatiei la copii;
– antrenarea comportamentelor de socializare;
– dezvoltarea comportamentelor prosociale (legarea de prietenii, competiţia şi toleranţă în faţa eşecului, rezolvarea conflictelor, respectul în relaţiile cu ceilalţi)


În cadrul Modului III-IV denumit “Jocul emoţiilor” copii vor învăţa următoarele:
– conştientizarea emoţiilor şi exprimarea lor adecvată;
– învăţarea unor comportamente adecvate în funcţie de emoţiile resimţite de copil;
– controlul emoţiilor negative (furia).

Beneficiile la sâfrșitul unui astfel de program sunt nu numai pentru cei mici. Aceste cursuri îi ajută şi pe părinţi să îşi cunoască mai bine copii. Atelierele de dezvoltare personală oferă copilului şansă autocunoașterii, îl sprijină în depăşirea impedimentelor generate de frică, timiditate, stimă de sine scăzută, emotivitate, dificultăţi de integrare sau de relaţionare cu ceilalţi copii şi poate să prevină eventualele eşecuri sau probleme emoţionale.

Dezvoltarea personală este un tip de educaţie non-formală şi foloseşte tehnici ca: jocul adaptat vârstei, art-terapie (desen, pictură, colaj, modelaj, dans şi mişcare), metaforele (poveşti terapeutice, scenarii) şi tehnicile terapiei cognitiv-comportamentale.

Sursa articol: www.exclusivnews.ro

1 Iunie, franturi din drumul autismului spre normalitate. Povestea sentimentului numit „bucurie”

                                                                                                                                                       

Particole de praf ce stralucesc in lumina soarelui. Ma fascineaza. M-as uita ore intregi la ele. Sunt putine lucruri care imi plac si nu inteleg de ce toata lumea ma impiedica sa le fac.

Stau cuminte in scaunelul din masina. Parintii mei imi spun ca mergem in parc, unde ne vom distra. Hmm.. Aud ce imi spun ei dar nu ma intereseaza. Privesc in continuare particolele de praf si razele de soare care ma mangaie prin geam. 

Fratele meu este langa mine si canta impreuna cu tata „ E o lume minunata in care veti gasi, numai copii..” Simt discomfort. Ma deranjeaza cantecul lor. Astept sa se termine acest „zgomot” care imi zdruncina creierii. Scancesc putin. Imi vine sa plang. Simt o durere puternica in urechi. Tata si fratele meu nu ma aud. Mama se uita pe telefon.

Ma concentrez la ceea ce imi place, privind in continuare soarele. Atingerea razelor lui ma linisteste. Este diferita de cea a oamenilor.

Atingerea oamenilor ma strange ca o menghina si ma face sa tip. In cele 2 zile pe saptamana cand merg la gradi, doamna educatoare ma da afara din clasa pentru ca tip cand ma ating copiii. Stau pe hol, pana ma linistesc. Toti copiii se uita ciudat la mine.

Ajungem in parc. E multa agitatie. Rasete de copii, tipete de bucurie, muzica tare, lume multa, baloane, animalute, clovni.  Imi pun mainile la urechi si plang.  Nu stiu cat o sa pot suporta toate astea.

Ma asez pe banca impreuna cu familia mea. Soarele a intrat in nori.

Imi fixez un punct pe marginea bancii si il privesc cu cotul ochiului, miscand capul cate putin. Ating cantul bancii cu degetul aratator. Ce mult imi place sa fac asta!

Fratele meu ma prinde de mana, bucuros ca il vede pe tata aducandu-ne inghetata. Imi vine sa vomit numai cand o vad! Nu imi place nimic dulce! Din fericire fratele meu mananca si inghetata mea, apoi pleaca la joaca. Am scapat! Nu m-a mai obligat sa incerc sa gust!

Soarele iese din nori. Ce bine! Incep din nou sa urmaresc particolele de praf.

Doi adulti susotesc ceva si rad, uitandu-se la mine. Baietelul lor intreaba:

 -Ce tot face baiatul asta?

 Parintii lui rad in continuare si isi trag copilul spre ei:

 -E autist, sa nu te duci la el!

Mama ma intoarce putin catre ea si imi spune:

-Hai sa le prindem in pumn!

Wow, ce grozav! Sunt bucuros, dar nu stiu cum sa exprim asta.

Tata intra si el in joc:

- Acum e randul meu si tu astepti.

Chiar sunt bucuros! Parintii mei mi-au inteles pentru prima data jocul.

Este 1 iunie si de ziua copilului, parintii mei au reusit sa intre in lumea mea. Astept urmatorul 1 iunie cu nerabdare cand parintii mei ma vor intelege si se vor juca cu mine ceea ce imi place. Nu imi plac schimbarile. Sper ca nu vor vrea jucam altceva.

Ce a insemnat 1 iunie pentru mine, copilul cu autism neinteles? Cu toate ca nu m-am jucat ca un copil cu dezvoltare normala, a insemnat enorm! M-am distrat impreuna cu parintii mei si m-am simtit acceptat!

Zambesc si mama imi spune ca sentimentul asta se numeste bucurie. Aha! L-am invatat acum ceva timp si la terapie pe imagini. Imi place acest sentiment! Am inteles acum, vreau sa simt mereu bucurie si sa zambesc! Multumesc mami si tati!

Psih. Clinician Carmen Hotar 

Presedinte Asociatia ARICA

                                                                                                                            

Copilul meu cu autism...

A fi de acord cu...; a primi, a consimti sa...; a admite, a aproba, a încuviinta. A suporta, a tolera... copilul meu cu autism

Se tot vorbeste despre „acceptarea copiilor cu autism”, mai ales de catre proprii parinti. Titlul este definitia verbului „a accepta”... Niciuna din aceste explicatii, luate copy/paste din DEX, nu se potriveste cu ceea ce simt pentru copilul meu, ca si mama. Nu l-am iubit mai putin cand am aflat - din contra, l-am privit la fel ca si inainte – ca pe copilul MEU.

Recunosc, diagnosticul este greu de acceptat. Dar nu am uitat nicio clipa: in casa se plimbau aceleasi picioruse, se agatau de mine aceleasi manute pufoase, ma priveau (din ce in ce mai rar, intr-adevar) aceiasi ochi somnorosi, veseli, inlacrimati sau ... pierduti.

Personal, am avut nevoie de jumatate de an sa accept faptul ca TREBUIE sa fac ceva ca sa pot sa-mi inteleg copilul, sa stiu de ce plange sau ce il face fericit. As fi ipocrita sa spun ca nu mi-am dorit sa il vad intre copiii de la gradinita si nu intr-o camera de terapie. Pana la urma, socializarea a fost etapa cea mai dificila, solicitanta si jenanta dintr-un anumit punct de vedere. Am acceptat diagnosticul, nu am acceptat sa ramana asa.

A nu se intelege gresit- nu mi-a fost o secunda rusine cu copilul meu. Ma temeam ca ii vom deranja pe cei din jurul nostru. Atat. Pana am inteles ca, in momentul in care explici clar si scurt situatia, oamenii se impart in doua: cei care pleaca si cei care incearca sa inteleaga. E necesar totusi sa respectam parerea si comportamentul celorlalti. Nimeni nu e obligat sa-ti suporte copilul. Pentru asta ar trebui sa faci un exercitiu de imaginatie pe care majoritatea il refuza. Nu e o situatie tocmai fericita.

Dupa doi ani si jumatate de terapie am invatat lucruri importante:

  1. Daca vorbesti si nu ascunzi, sunt sanse mari sa fii inteles.

    Citește mai departe:Copilul meu cu autism...

Curs dezvoltare personala pentru copii - Asociatia Arica

 

afis dezvoltare

Programa:
Modul I: “Acesta sunt Eu!”
Obiective:
- autocunoasterea si atitudinea pozitiva fata de sine si fata de ceilalti
- cresterea increderii in sine prin descoperirea calitatilor personale si valorificare acestora
- construirea unei imagini de sine pozitive
- dezvoltarea capacitatii de autodescriere si comunicarea a informatiilor despre sine;
- constientizarea diversitatii umane si a elementelor care ii aduc impreuna pe copii.
Modul II: “Eu si ceilalti”
Obiective:
- dezvoltarea empatiei la copii
- antrenarea comportamentelor de socializare
- dezvoltarea comportamentelor prosociale (legarea de prietenii, competitia si toleranta in fata esecului, rezolvarea conflictelor, respectul in relatiile cu ceilalti)
Modul III-IV “Jocul emotiilor” 
Obiective:
- constientizarea emotiilor si exprimarea lor adecvata
- invatarea unor comportamente adecvate in functie de emotiile resimtite de copil
- controlul emotiilor negative (furia)

*Asociatia ARICA isi asuma dreptul selectarii copiilor.
Beneficiile copiilor/parintiilor:
- Ofera copilului sansa autocunoasterii si dezvoltarii personale;
- Sprijina copilul in depasirea impedimentelor generate de frica, timiditate, stima de sine scazuta, emotivitate, dificultati de integrare sau de relationare cu ceilalti copii;
- Alege sa previna eventualele esecuri sau probleme emotionale, in loc sa le rezolve mai tarziu;
- Ofera copilului o educatie completa.
Tehnicile folosite:
- Jocul adaptat varstei
- Tehnicile de art-terapie (desen, pictura, colaj, modelaj, dans si miscare)
- Metaforele (povesti terapeutice, scenarii)
- Tehnicile terapiei cognitiv-comportamentale

Trainer: Psiholog Clinician Anca Pasalau

  • Recomandari

    Spalatul dintilor – o provocare pentru copiii cu autism

    Pentru copiii cu autism, spalatul pe dinti sau vizitele la medicul stomatolog se apropie cateodata de limita imposibilului. Pe langa intreaga lista de abilitati (de comunicare, de joaca, sociale etc), se adauga si igiena orala – o adevarata provocare pentru copii si parinti.

    De cele mai multe ori aceasta problema pare sa fie una senzoriala: copilul simte un disconfort  fizic puternic  (trebuie sa deschida gura, sa introduca periuta, sa simta gustul pastei de dinti si sa suporte periajul propriu-zis). Din experienta, am observat ca periuta de dinti electrica este mult mai usor acceptata de copii. In afara faptului ca nu trebuie sa depuna efort (in special copiii cu probleme motorii nu reusesc sa efectueze corect miscarile de periaj), „gaditalul” dintilor le da chiar o stare de bine. Astfel, se obtine un periaj mai rapid si mai corect al dintilor si gingiilor.

    Pentru copii exista o varietate larga de periute de dinti electrice „prietenoase”, cu desene si personaje atat pentru baieti, cat si pentru fetite.

    Privit din punctul de vedere al unui copil cu autism, acest proces este unul foarte complex (implica atat obiecte cat si actiuni): pasta de dinti, periuta, chiuveta, robinetul, apa, dintii, gura deschisa... Toate aceste „lucruri” trebuie potrivite si explicate astfel incat copilul sa inteleaga conceptul de „spalat pe dinti” (exact ca intr-un puzzle).

    In cazul in care igiena orala incepe devreme (odata cu aparitia primilor dinti), igiena orala va fi mult mai usor acceptata, devenind o rutina.

    In cazul copiilor mai mari, primul pas ar fi sa mergeti cu ei la cumparaturi undepot  sa-si aleaga singuri periuta de dinti si eventual si pasta (in functie de preferinte, exista mai multe arome).

    Al doilea pas ar fi „spargerea” acestei activitati in bucatele mai mici pe care copilul sa le invete :  intai ne urcam pe scaunel, ne aplecam dupa pasta de dinti, ii desfacem capacul, punem pasta pe periuta, dam drumu la robinet. Unii copii inteleg explicatiile verbale ale parintilor, altii s-ar putea sa aiba nevoie de ajutor vizual (videoclip, carti pentru copiii, imagini/pictograme sau chiar o persoana care sa-i arate efectiv cum se spala). Nu uitati sa recompensati fiecare „bucatica” corect executata ca si parte din procesul de curatate a dintilor.

    Secretul este ca aceasta activitate sa fie facuta in joaca, impreuna (la inceput). Daca un copil este fascinat de cifre, de exemplu, puteti numara impreuna fiecare dinte spalatat (este distractiv si ii poate da copilului o stare de confort); daca are un animal de plus preferat, il poate lua la baie sa-l „spele” si pe el.

    In cazul in care copilul incepe sa se descurce din ce in ce mai bine, incercati sa va pozitionati din ce in ce mai departe de el, astfel incat sa devina constient de cel mai important lucru: „pot si singur”.

     „Dintre persoanele cu nevoi speciale, cele care reusesc sa-si castige independenta in sarcinile de zi cu zi (spalatul pe dinti, de exemplu), vor avea mai multe sanse de succes in ceea ce priveste viata lor personala, atat in mediul domestic, dar si in cel vocational” (Pierce & Schreibman, 1994).

                                                                          Psih. Clinician Specialist Carmen Hotar

                                                                     Presedinte Asociatia ARICA

Articole

Asociația Arica

Susțineți-ne pe Facebook

Doneaza prin PayPal


     

De ce PayPal?

 

Serviciul oferit de PayPal.com functionează ca un cont bancar, singura diferența este ca printr-un cont PayPal totul se realizeaza electronic, din fata calculatorului, prin intermediul unei conexiuni la Internet. Un utilizator care isi deschide un cont Paypal si-l poate incarca cu o anumita valoare, pentru acest lucru folosindu-se de un card bancar compatibil cu platile online. Banii vor fi retrasi automat din contul traditional si mutati in cel electronic.

Este important de stiut ca aceasta operatiune nu presupune nici o extrataxa, transferul banilor fiind in sine o plata online, avand comision 0. Folosirea platilor pe site-uri web din contul PayPal reduc la minimum posibilitatea fraudelor in defavoarea utilizatorului.

Mulțumim!

Sponsori

 

Parteneri

Sponsorizare 2%

Potrivit Codului Fiscal in vigoare, contribuabilii persoane fizice pot redirectiona anual 2% din impozitul pe profit catre o asociatie nonprofit.

Descarca formular: 2%_ARICA

Cont ARICA:
RO91UGBI0000072018434RON
Garanti Bank, Sucursala Stefan cel Mare

Sponsorizare 20%

SPONSORIZARILE CATRE ONG-uri NU CRESC CHELTUIELILE SOCIETATILOR COMERCIALE. Puteti face sponsorizari de pana la 20% din impozitul pe profit datorat Statului, in limita a 3‰ din cifra de afaceri a firmei, iar impozitul se diminueaza cu suma aferenta sponsorizarii, cheltuiala fiind astfel deductibila.

Descarca contract : 20% - ARICA

Contact

Ne puteți contacta prin email:

office@autism-arica.ro

 

 

MEMBER OF