JM Teaching Aids - шаблон joomla Новости

Autism Arica

Asociația pentru Recuperarea și Integrarea Copiilor cu Autism
  • terapie
  • terapie autism

    "Tine minte: cand simti ca ti-e greu, numara pana la 10 si poti sa te ridici"
    (Psiholog Clinician Specialist Carmen Hotar)

  • terapie autism

Curs dezvoltare personala pentru copii - Asociatia Arica

 

afis dezvoltare

Programa:
Modul I: “Acesta sunt Eu!”
Obiective:
- autocunoasterea si atitudinea pozitiva fata de sine si fata de ceilalti
- cresterea increderii in sine prin descoperirea calitatilor personale si valorificare acestora
- construirea unei imagini de sine pozitive
- dezvoltarea capacitatii de autodescriere si comunicarea a informatiilor despre sine;
- constientizarea diversitatii umane si a elementelor care ii aduc impreuna pe copii.
Modul II: “Eu si ceilalti”
Obiective:
- dezvoltarea empatiei la copii
- antrenarea comportamentelor de socializare
- dezvoltarea comportamentelor prosociale (legarea de prietenii, competitia si toleranta in fata esecului, rezolvarea conflictelor, respectul in relatiile cu ceilalti)
Modul III-IV “Jocul emotiilor” 
Obiective:
- constientizarea emotiilor si exprimarea lor adecvata
- invatarea unor comportamente adecvate in functie de emotiile resimtite de copil
- controlul emotiilor negative (furia)

*Asociatia ARICA isi asuma dreptul selectarii copiilor.
Beneficiile copiilor/parintiilor:
- Ofera copilului sansa autocunoasterii si dezvoltarii personale;
- Sprijina copilul in depasirea impedimentelor generate de frica, timiditate, stima de sine scazuta, emotivitate, dificultati de integrare sau de relationare cu ceilalti copii;
- Alege sa previna eventualele esecuri sau probleme emotionale, in loc sa le rezolve mai tarziu;
- Ofera copilului o educatie completa.
Tehnicile folosite:
- Jocul adaptat varstei
- Tehnicile de art-terapie (desen, pictura, colaj, modelaj, dans si miscare)
- Metaforele (povesti terapeutice, scenarii)
- Tehnicile terapiei cognitiv-comportamentale

Trainer: Psiholog Clinician Anca Pasalau

Spalatul parului pentru un copil cu autism

Spalatul parului la un copil cu autism poate reprezenta un stres enorm atat pentru copil, cat si pentru parinte. Primul lucru pe care trebuie sa il luam in considerare este faptul ca, tot timpul, copilul trebuie sa simta ca detine controlul actiunii, ca isi poate gasi o stare de confort. Una din explicatii ar putea fi faptul ca dusul ii sperie prin zgomotul apei care le atinge capul si le curge pe tot corpul. Studiile au aratat faptul ca un numar important din acesti copii au un auz foarte sensibil (hipersensibilitate la orice zgomote). In timp ce il spalati pe cap, il puteti lasa pe copil sa îngenuncheze pe marginea căzii sau sa stea in picioare aplecat în fată deasupra chiuvetei. Lasati-l sa-si puna un prosop pe fata, astfel incat apa sa nu-i intre in ochi, nas si urechi. In cazul in care observati ca zgomotul apei il deranjeaza pe copil ii puteti pune dopuri de urechi.

Tunsul parului

Spalatul si tunsul parului pentru un copil cu autismCe poate simti un copil cu autism atunci cand este tuns?

Durere – unele persoane cu autism nu suporta sa fie atinse (fiecare atingere se poate traduce cu durere).

Iritare – mai ales cand apare senzatia ciudata de mancarime din cauza parului taiat.

Suprasolicitare – zgomotele din exterior (scaune miscate, zgomotul masinilor pe strada etc) combinate cu activitatea tunsului pot fi prea mult pentru un copil cu autism care intra intr-un disconfort total, se sperie si reactioneaza ca atare.

Aceste lucruri nu se aplica tuturor copiilor cu autism, ele difera in functie de nivelul lor cognitiv, functional si social.

Atat pentru spalatul pe cap, cat si pentru tuns, se pot folosi ochelari de protectie pentru innot.

Incercati sa va jucati pe telefon cu diferite aplicatii speciale de infrumusetare/schimbare a coafurii.

Atunci cand vreti sa tundeti copilul, aplicati-i pudra de talc pe gat (parul taiat va fi indeprtat foarte usor si nu va mai avea acea senzatie de mancarime).

Incercati sa evitati cuvantul „taiat”. Copiii cu autism il pot asocia cu durerea (ma tai la deget). Il puteti inlocui  cu „aranjarea parului”.

Ii puteti arata copilului videoclipuri in care alti copii sunt tunsi, sau puteti fi chiar dumneavoastra modelul lui. Luati-l la frizerie atunci cand mergeti sa va tundeti si lasati-l sa vada toate etapele, explicati-i fiecare miscare si aratati-i ca sunteti fericit si confortabil cu ceea ce se intampla.

Incercati sa-i distrageti atentia (se poate uita la TV, asculta muzica, juca pe telefon etc).

In cazul in care este mai confortabil pentru copil, puteti vorbi cu un frizer sa vina acasa, intr-un mediu cunoscut si placut.

Copilul nu trebuie luat prin surprindere cu nicio actiune. Ar fi bine sa ii faceti cunostinta cu toate instrumentele de tuns/spalat; daca nu sunt periculoase, le poate atinge; ii puteti povesti in detaliu fiecare etapa din proces.

Atunci cand ii faceti programare la tuns (intr-un spatiu din exterior), evitati orele de varf.

Psiholog Clinician Carmen Hotar

                                                                                          Presedinte Asociatia ARICA

Probleme si solutii pentru training-ul de toaleta la persoanele cu autism

Frica de baie

Unele persoane cu autism au probleme in implementarea training-ului de toaleta dintr-un motiv simplu: le este frica de toaleta. Se pare ca aceasta teama apare mai ales in cazurile toaletelor publice (scoala, restaurant etc), cel mai probabil din cauza marimii, temperaturii mai scazute, numarului mare de persoane, sau pur si simplu pentru ca este o alta baie decat cea de acasa.

Frica de baie se poate trata prin:

  • Desensibilizarea persoanei prin asocierea baii cu experiențe placute, pozitive;
  • Folosirea indiciilor vizuale (pictograme) pentru a focusa atentia persoanei;
  • Incurajare de fiecare data cand persoana intra intr-o baie straina.

Probleme si solutii pentru training-ul de toaleta la persoanele cu autism

Frica de a sta pe toaleta

Unele persoane, in special copiii, reactioneaza negativ atunci cand sunt pusi pe capacul de toaleta. Reactiile variaza: de la scancete, agitatie fizica, la protest fizic puternic sau agitatie extrema cu refuz total de a sta pe toaleta. Aceste reactii pot avea mai multe cauza: copilul nu tolereaza atingerea vasului de portelan, simte ca nu are echilibru, ii este frica de zgomotul/vartejul apei sau pur si simplu se teme sa nu cada in apa sau chiar sa o atinga.

  • Oferirea unui suport de picioare sau alt dispozitiv de stabilizare precum reductorul care ii va permite copilului sa stea intr-o pozitie sigura si echilibrata, cu picioarele pe o suprafata plana.
  • Oferirea unei masute mici pe care copilul sa o tina in poala in timp ce este pe toaleta (ii ofera echilibru si ii redirectioneaza atentia pe sarcini preferate- desenatul).
  • Desensibilizarea persoanei prin asocierea baii cu experiențe placute, pozitive, cum ar fi muzica.
  • Folosirea unei olite.
  • Folosirea de recompense verbale (entuziasm) atunci cand este dus la toaleta.

 

Trasul apei in mod repetitiv

In momentul in care intra intr-o baie publica, unele persoaneincep sa traga apa la toate toaletele din incapare. Altele, pot trage apa in mod repetitiv doar la o toaleta. In unele cazuri, acest comportament apare atunci cand persoana nu intelege la ce sa se astepte. In altele, aparitia toaletei in campul lor vizual reprezinta un indiciu: „aici se trage apa”. Impulsul de a trage apa mai poate sa apara ca rezultat al anxietatii sau fricii la vederea toaletei sau a incaperii.

Cum il invatam pe copil sa traga apa o singura data dupa ce foloseste 

  • Inainte de a intra in baie, folositi pictograma care sa directioneze copilul sa stea pe toaleta.
  • Inainte de a incepe training-ul, folositi pictograme in secventialitate (copilul va invata pasii corecti – intai intram la baie, apoi ne dam pantalonii jos, ne punem pe toaleta, facem pipi/caca, ne stergem la fundulet, aruncam hartia in toaleta si tragem apa)
  • In secventialitate, folositi pictograme care sa arate clar cand si de cate ori se trage apa – e posibil sa aveti nevoie de aceste pictograme si in baie, la indemana, ca si un reminder in cazul in care copilul doreste sa traga apa in mod impulsiv.

Citește mai departe:Probleme si solutii pentru training-ul de toaleta la persoanele cu autism

  • Recomandari

    Spalatul dintilor – o provocare pentru copiii cu autism

    Pentru copiii cu autism, spalatul pe dinti sau vizitele la medicul stomatolog se apropie cateodata de limita imposibilului. Pe langa intreaga lista de abilitati (de comunicare, de joaca, sociale etc), se adauga si igiena orala – o adevarata provocare pentru copii si parinti.

    De cele mai multe ori aceasta problema pare sa fie una senzoriala: copilul simte un disconfort  fizic puternic  (trebuie sa deschida gura, sa introduca periuta, sa simta gustul pastei de dinti si sa suporte periajul propriu-zis). Din experienta, am observat ca periuta de dinti electrica este mult mai usor acceptata de copii. In afara faptului ca nu trebuie sa depuna efort (in special copiii cu probleme motorii nu reusesc sa efectueze corect miscarile de periaj), „gaditalul” dintilor le da chiar o stare de bine. Astfel, se obtine un periaj mai rapid si mai corect al dintilor si gingiilor.

    Pentru copii exista o varietate larga de periute de dinti electrice „prietenoase”, cu desene si personaje atat pentru baieti, cat si pentru fetite.

    Privit din punctul de vedere al unui copil cu autism, acest proces este unul foarte complex (implica atat obiecte cat si actiuni): pasta de dinti, periuta, chiuveta, robinetul, apa, dintii, gura deschisa... Toate aceste „lucruri” trebuie potrivite si explicate astfel incat copilul sa inteleaga conceptul de „spalat pe dinti” (exact ca intr-un puzzle).

    In cazul in care igiena orala incepe devreme (odata cu aparitia primilor dinti), igiena orala va fi mult mai usor acceptata, devenind o rutina.

    In cazul copiilor mai mari, primul pas ar fi sa mergeti cu ei la cumparaturi undepot  sa-si aleaga singuri periuta de dinti si eventual si pasta (in functie de preferinte, exista mai multe arome).

    Al doilea pas ar fi „spargerea” acestei activitati in bucatele mai mici pe care copilul sa le invete :  intai ne urcam pe scaunel, ne aplecam dupa pasta de dinti, ii desfacem capacul, punem pasta pe periuta, dam drumu la robinet. Unii copii inteleg explicatiile verbale ale parintilor, altii s-ar putea sa aiba nevoie de ajutor vizual (videoclip, carti pentru copiii, imagini/pictograme sau chiar o persoana care sa-i arate efectiv cum se spala). Nu uitati sa recompensati fiecare „bucatica” corect executata ca si parte din procesul de curatate a dintilor.

    Secretul este ca aceasta activitate sa fie facuta in joaca, impreuna (la inceput). Daca un copil este fascinat de cifre, de exemplu, puteti numara impreuna fiecare dinte spalatat (este distractiv si ii poate da copilului o stare de confort); daca are un animal de plus preferat, il poate lua la baie sa-l „spele” si pe el.

    In cazul in care copilul incepe sa se descurce din ce in ce mai bine, incercati sa va pozitionati din ce in ce mai departe de el, astfel incat sa devina constient de cel mai important lucru: „pot si singur”.

     „Dintre persoanele cu nevoi speciale, cele care reusesc sa-si castige independenta in sarcinile de zi cu zi (spalatul pe dinti, de exemplu), vor avea mai multe sanse de succes in ceea ce priveste viata lor personala, atat in mediul domestic, dar si in cel vocational” (Pierce & Schreibman, 1994).

                                                                          Psih. Clinician Specialist Carmen Hotar

                                                                     Presedinte Asociatia ARICA

Articole

Asociația Arica

Susțineți-ne pe Facebook

Doneaza prin PayPal


     

De ce PayPal?

 

Serviciul oferit de PayPal.com functionează ca un cont bancar, singura diferența este ca printr-un cont PayPal totul se realizeaza electronic, din fata calculatorului, prin intermediul unei conexiuni la Internet. Un utilizator care isi deschide un cont Paypal si-l poate incarca cu o anumita valoare, pentru acest lucru folosindu-se de un card bancar compatibil cu platile online. Banii vor fi retrasi automat din contul traditional si mutati in cel electronic.

Este important de stiut ca aceasta operatiune nu presupune nici o extrataxa, transferul banilor fiind in sine o plata online, avand comision 0. Folosirea platilor pe site-uri web din contul PayPal reduc la minimum posibilitatea fraudelor in defavoarea utilizatorului.

Mulțumim!

Sponsori

 

Z4

Parteneri

sponsori si parteneri 14.10.2016 bis

Sponsorizare 3,5%

Potrivit Codului Fiscal in vigoare, contribuabilii persoane fizice pot redirectiona anual 3,5% din impozitul pe venit catre o asociatie nonprofit.

Descarca formular: 3,5%_ARICA

Cont ARICA:
RO91UGBI0000072018434RON
Garanti Bank, Sucursala Stefan cel Mare

Sponsorizare 20%

SPONSORIZARILE CATRE ONG-uri NU CRESC CHELTUIELILE SOCIETATILOR COMERCIALE. Puteti face sponsorizari de pana la 20% din impozitul pe profit datorat Statului, in limita a 3‰ din cifra de afaceri a firmei, iar impozitul se diminueaza cu suma aferenta sponsorizarii, cheltuiala fiind astfel deductibila.

Descarca contract : 20% - ARICA

Contact

Ne puteți contacta prin email:

office@autism-arica.ro

 

 

MEMBER OF