JM Teaching Aids - шаблон joomla Новости

Autism Arica

Asociația pentru Recuperarea și Integrarea Copiilor cu Autism
  • terapie
  • terapie autism

    "Tine minte: cand simti ca ti-e greu, numara pana la 10 si poti sa te ridici"
    (Psiholog Clinician Specialist Carmen Hotar)

  • terapie autism

Crezi că micuțul tău suferă de autism? Iată ce simptome să urmărești

 

Autismul este una dintre cele mai temute boli psihice atunci când vine vorba de copii. Cifrele sunt îngrijorătoare în România, conform spuselor psihologului clinician specialist, Carmen Hotar.

Carmen a venit în platoul emisiunii Focus Magazin, difuzată de luni până sâmbătă, de la ora 19.30, la Prima TV, unde a vorbit despre simptomele autismului, despre cum îl afectează pe copil, dar și despre cum să îți integrezi micuțul în societate dacă a primit acest diagnostic.

„În ultimul timp, apar din ce în ce mai multe cazuri de copii diagnosticați cu autism, în România sunt cam 30.000 cei înregistrați, însă cei care... adevărata lor... adevăratul lor număr este mult mai mare, pentru că majoritatea nu merg la un specialist”, susține psihologul.

Principalele semne ale autismului

Carmen explică faptul că autismul este o tulburare de dezvoltare, dar înșiră și câteva simptome la care mămicile să fie atente atunci când urmăresc comportamentul copilașilor: „Autismul este cea mai gravă tulburare de dezvoltare, afectează copilul pe trei arii principale, comunicare și limbaj, și asta înseamnă că copilul, chiar dacă are un limbaj existent, funcția lui nu este aceea de a comunica. Adică repetă anumite cuvinte, anumite reclame pe care le aude, dar limbajul lui nu are formă de comunicare. El nu vrea să ne zică ceva. PArtea de socializare - el nu este interesat să comunice cu cei din jur, nu e interesat de copii, când se duce în parc, de exemplu, nu se bucură când își vede părinții că vin de la serviciu, nu se joacă cu frații și așa mai departe, și comportamente repetitive: închid, deschi uși, aliniază jucării în loc să se joace adecvat cu ele, flutură mâinile, țopăie”.

Dacă părintele a observat sau i se pare că ceva este în neregulă cu cel mic, indicat este să meargă la un specialist pentru consultații și teste care i-ar putea confirma sau, cel mai bine, infirma, teama: „Dacă aceștia (părinții, n.r.) au această suspiciune, trebuie să meargă la medicul de familie, care îi va aplica un screening cu niște întrebări. În cazul în care va trebui să meargă mai departe, va trebui să meargă la un medic psihiatru, să-i pună un diagnostic în cazul în care va avea nevoie și de medicamente. Apoi va merge la psiholog, îi va face o evaluare pe toate ariile de dezvoltare și se vor face anumite programe astfel încât copilul să ajungă la o dezvoltare normală ca a unui copil tipic. Primele semne apar în jurul vârstei de un an și jumătate, însă copilul este autist încă din stadiul de embrion. Încă nu se cunosc cauzele”.

Diferența între autism și întârzierea dezvoltării copilului

De obicei, părinții încep să se panicheze atunci când observă că odraselele nu încep să vorbească după vârsta de un an și jumătate, însă ei trebuie să fie atenți la altceva: „Dacă copilul nu are un limbaj dezvoltat, că apare această problemă, copilul încă nu a început să vorbească la un an și jumătate, încă nu spune mai nimic. Dar el înțelege tot ce spun, îmi răspunde la instrucțiuni, se joacă adecvat, îmi arată cu degetul, e interesat de cei din jur, atunci cu siguranță e vorba doar de o întârziere în dezvoltare”.

Cât despre cauze, psihologul declară nu sunt cunoscute, în ciuda numeroaselor studii care s-au făcut, până acum, în acest sens: „S-au făcut foarte foarte multe studii, nimeni nu știe, din păcate, există doar această variantă de terapie comportamentală pe care o fac psihologii, terapeuții, combinată cu un tratament medicamentuos pentru focusarea atenției”.

Terapie

Ceea ce trebuie părinții să știe este faptul că există mai multe tipuri de autism, și că, în cel mai bun caz, copilul se poate recupera aproape complet cu terapie specializată: „Există mai multe feluri de autism și, din păcate, cei care au un autism infantil, au foarte puține șanse de recuperare, dar dacă există un autism... simplu, fără alte tulburări asociate, sunt șanse foarte mari ca copilul să se recupereze. S-au făcut studii și s-a arătat că cu minimum 40 de ore pe săptămână, copilul poate ajunge la un grad de recuperare de 90 și ceva la sută”.

Integrarea la școală

Întrebată dacă acești copii, cei care suferă autism, se pot integra la școală, Carmen a răspuns afirmativ: „Da. Depinde cum ajunge să facă progrese în cadrul terapiei, dar sunt foarte mulți care da, sunt alții care nu”.

Recomandarea specialistului este ca atunci când vine momentul integrării copilului autist la școală, să se opteze pentru o școală normală, la care merg copiii obișnuiți. Astfel, micuțul care suferă de autism ar putea împrumuta comportamentul celor care nu au o astfel de problemă: „Este foarte bine pentru ei să fie într-un mediu în care sunt copii sănătoși, de ce, pentru că în terapie ei învață prin imitare, toate lucrurile le învață prin imitare, ăsta este din nou un semn că acel copil are autism, faptul că nu imită. Cu toții am învățat toate lucrurile prin imitare de la cei din jur, dacă ei nu imită, e clar că nu au cum să învețe și atunci, dacă îi ducem printre niște copii tipici, ei vor învăța comportamente bune, de aceea este foarte important.

Primele semne

Chiar dacă micuțul începe să dezvolte autismul încă de când se află în stadiul embrional, se pare că primele semne ale bolii apar abia după primele șase luni de viața, iar numai părinții care cunosc foarte bine simptomele le pot observa: „Primele semne apar chiar de la șase luni cine știe, dar majoritatea oamenilor nu știu care sunt semnele și atunci ajung pe la doi ani, trei ani, patru ani să...”.

Totuși, unii părinți refuză să comunice diagnosticul copiiilor, de teama că societatea nu-l va mai vedea niciodată ca pe un copilaș normal și îl va trata în mod diferit: „Chiar și la mine în asociație, unde sunt președinte, majoritatea copiilor sunt fără diagnostic, doar au venit la psiholog și i-au încadrat în acest tip de tulburare, dar refuză pentru că au o problemă cu societatea, cu integrarea copilului apoi”.

La final, specialistul Carmen Hotar le amintește părinților care sunt simptomele autismului: „Nu răspunde la nume, nu arată cu degetul, nu se bucură de părinți, pare că trăiește în lumea lui, nu se joacă adecvat, are comportamente repetitive, închide și deschide uși, flutură mâinile când se bucură, aliniază obiecte”.

 

Sursa : www.click.ro

 

 

Copilul tau se comporta adecvat varstei lui?

 

Semnale de alarma privitoare la dezvoltarea copilului.

 

semnele autismului

 

Despre autism se tot scriu materiale, se publica studii, se filmeaza cazuri, se cauta factorii declansatori, se dezvolta diferite modalitati de interventie comportamentala si eventuale tratamente medicamentoase. Controversele legate de cauzalitatea acestei tulburari sunt diverse.

In trecut se vorbea despre mamele reci (refrigerator mothers) care erau acuzate ca sunt lipsite de afectiune fata de copii si in acest context, copiii deveneau autisti. Au fost demontate aceste supozitii, nici un studiu nu a demonstrat in timp acest lucru.

In prezent cercetatorii fac eforturi pentru depistarea cauzelor autismului. Se vehiculeaza cauze diverse: mostenirea unor anomalii genetice, expunerea la anumiti poluanti chimici in timpul sarcinii, utilizarea de antidepresive in primele 3 luni de sarcina, nasterea prematura, greutate scazuta la nastere, oxigenarea insuficienta a creierului copilului la nastere, lipsa de acid folic a femeii insarcinate, varsta inaintata a mamei sau a tatalui, mercurul existent in compozitia vaccinurilor, etc.

Psiholog Clinician Specialist Carmen Hotar, coordonator programe de terapie ABA ne prezinta principalele semne care ar trebui sa ii atentioneze pe orice parinte al unui copil de 2 ani:

  • Nu raspunde zambetului persoanelor din jur.
  • Nu raspunde atunci cand este strigat pe nume.
  • Nu comunica (nici cu ajutorul gesturilor).
  • Nu imita copiii si persoanele din jur.
  • Nu reuseste sa mentina contactul vizual.
  • Are jocuri repetitive (nu se joaca adecvat cu jucariile).
  • Merge pe varfuri, flutura mainile, se invarte, sare.
  • Prezinta probleme de alimentatie si somn.
  • Sta retras.
  • Nu raspunde solicitarilor adultului decat atunci cand "vrea"

Daca identificati aceste semne, va recomand sa urmati urmatorii pasi:

Pasul 1: Vizita la medicul de familie pentru aplicarea screeningului gratuit pentru depistarea primelor semne.

Pasul 2: Vizita la medicul specialist de psihiatrie pediatrica.

Pasul 3: Evaluarea psihologica/Psihodiagnostic.

Pasul 4: Selectarea unei echipe pentru terapie (terapeuti si coordonator programe).

Pasul 5: Alegerea locatiei pentru terapie: centru specilizat sau la domiciliu.

In realitatea anului 2016 nu se poate afirma cu tarie care este cauza concreta care aduce dupa sine nefericirea atator familii, insa cu certitudine se dezvolta tehnici si metode pentru imbunatatirea, recuperarea si integrarea copiilor afectati de autism:

 

 

- Tehnica de terapie comportamentala aplicata (analiza comportamentala aplicata- ABA)

- Metoda Teacch (tratamentul si educatia copilului cu autism si handicapuri de comunicare asociate)

- PECS (comunicarea cu ajutorul schimbului de pictograme)

- Terapia 3C (comportamente adaptative bazate pe abilitati psihomotrice de baza)

- Logopedia

 

 

Dragi parinti, urmariti permanent comportamentul copilului vostru si nu ignorati semnalele pe care acesta vi le transmite!

 

 

 

Cum poate un elev să se concentreze mai ușor asupra activităților de învățare?

 

Din ce în ce mai mulți copii se confruntă cu probleme în a-și menține, pe o anumită perioadă mai lungă de timp, concentrarea asupra activităților educative pe care le desfășoară.

De ce? Fie se plictisesc repede, fie se lasă distrași de alte activități care li se par mai interactive, fie nu știu cum să își organizeze corect activitățile curente.

În acest caz, este important ca atât părinții, cât și cadrele didactice să acorde importanță acestui aspect și să-i ajute pe copii să-și mențină atenția vie cât mai mult timp.

Psihopedagogii atrag atenția asupra contextului în care copiii nu dau dovadă de “suficientă” concentrare. Ei recomandă ca lecțiile să fie captivante și prezentate într-o manieră interactivă. De asemenea, pe parcursul lecțiilor este important să se facă demersuri constante de captare a atenției, nu doar la începutul lor.

Luciana Terente, Specialist Educațional INTUITEXT consideră că „este vorba de un efort comun în a-i ajuta pe elevi să fie concentrați, atenți și disciplinați atunci când învață. Este important ca părinții să-și înțeleagă copilul și mai ales să observe ce anume îl distrage de la învățare (surse exterioare dar și interioare, precum ar fi anumite convingeri, preocupări sau probleme). În același timp, să punem punctul pe Iși să spunem că și conținutul pe care trebuie să-l învețe e important să fie prezentat atractiv, accesibil, ușor de înțeles și să prezinte abordări actuale. Elevii de astăzi, mai ales cei mici, au nevoie de cunoștințe oferite aproape ca într-o poveste, și nu doar de o lecție clasică. Iar elevii mai mari, de gimnaziu și liceu, trebuie antrenați în explorare, astfel încât studiul să devină o aventură a cunoașterii care să îmbine deopotrivă munca susținută și, de ce nu, învățarea interactivă, oferită de tehnologia actuală.”

Iată un infografic care prezintă câteva idei pentru îmbunătățirea atenției în situații de învățare:

 

 

 

Elevii se pot concentra asupra unei sarcini de învăţare (care presupune un efort voluntar) între 20 şi 35 minute.

 

Atunci când un elev își concentrează atenţia asupra unei sarcini mai dificile, aceasta poate fluctua, în funcţie atât de interesul faţă de subiect, cât şi în funcţie de efortul depus.

Există și platforme educaționale prin care elevii pot învăța prin materiale audio-vizuale, simulări, teste interactive. În acest caz, atenţia poate fi mult mai uşor menţinută pentru mai mult timp, datorită nivelului crescut de motivaţie, interacțiune, diversitate.

Cum să se concentreze asupra activităților de învățare?

Elevul poate începe prin a elimina lucrurile care îi distrag atenţia: telefonul, rețelele de socializare la care mulți elevi au cont.

Organizarea biroului este la fel de importantă și necesară, pentru a avea aproape tot ce îi trebuie la îndemână și a nu aglomera spațiul de lucru cu obiecte inutile, care distrag atenția.

O listă cu toate lucrurile pe care le are de făcut pe ziua respectivă îi va fi sigur de ajutor. Stabilirea unui calendar zilnic cu intervale de timp în care să se ocupe doar de anumite materii sau de anumite teme (de preferat câte una), ar ajuta la organizarea activităților.

Evitarea a ceea ce se numește multitasking (să faci mai multe activităţi în acelaşi timp). Atenţia este concentrată pe schimbarea rapidă a activităților şi copilul nu ajunge, de fapt, să se concentreze cu adevărat pe niciuna.

Deși trăim timpuri în care există tot mai mulți factori care pot perturba concentrarea, există și soluții, unele simple și ușor de implementat.

 

 

 

 

Evaluare individualizată a copiilor cu TSA

Evaluarea initiala a copilului cu autism are o importanta majora in procesul de recuperare al copilului. Pe baza evaluarii, coordonatorul stabileste programele de lucru pe toate ariile de dezvoltare: comunicare si limbaj, socializare, comportament, motricitate fina si grosiera, autoservire.

PEP 3 este instrumentul care oferă informaţii despre nivelul de dezvoltare al abilităţilor, cât şi informaţii relevante pentru determinarea diagnosticului şi severităţii afectării.

Psychoeducational Profilea fost creat pentru a evalua punctele forte şi limitele inegale ce caracterizează Tulburările de Spectru Autist (TSA) apărute în cazul copiilor cu vârste cuprinse între 6 luni şi 7 ani.

 

                                                                           

Eveniment 1 an Arica

Astazi, 15.11.2015 este ziua in care am simtit cu totii emotia familiei noastre ARICA, sarbatorind impreuna un an de existenta.

A trecut un an in care am muncit cot la cot cu parintii, am progresat, am sperat si am crezut in copiii nostri.

La multi ani inaltatori si frumosi dragii mei copii! Va promit ca nimeni si nimic nu ne va opri sa iesim triumfatori din aceasta incercare!

Multumim Magic Place pentru gazduirea petrecerii noastre, a fost un eveniment de neuitat pentru toti, de la mic la mare.

Multumim pentru sprijin Taha Investment, Ohan Total Company, Fan Courier, RCI Leasing Romania, BDO, Sorocam, Paprika Latino, Prisum International Trading, ASC Systems, Bit Consulting Pro, Zen Media si tuturor celor care ne-au dat o mana de ajutor pe parcursul acestui an! 

o what you love

 

  • Recomandari

    Spalatul dintilor – o provocare pentru copiii cu autism

    Pentru copiii cu autism, spalatul pe dinti sau vizitele la medicul stomatolog se apropie cateodata de limita imposibilului. Pe langa intreaga lista de abilitati (de comunicare, de joaca, sociale etc), se adauga si igiena orala – o adevarata provocare pentru copii si parinti.

    De cele mai multe ori aceasta problema pare sa fie una senzoriala: copilul simte un disconfort  fizic puternic  (trebuie sa deschida gura, sa introduca periuta, sa simta gustul pastei de dinti si sa suporte periajul propriu-zis). Din experienta, am observat ca periuta de dinti electrica este mult mai usor acceptata de copii. In afara faptului ca nu trebuie sa depuna efort (in special copiii cu probleme motorii nu reusesc sa efectueze corect miscarile de periaj), „gaditalul” dintilor le da chiar o stare de bine. Astfel, se obtine un periaj mai rapid si mai corect al dintilor si gingiilor.

    Pentru copii exista o varietate larga de periute de dinti electrice „prietenoase”, cu desene si personaje atat pentru baieti, cat si pentru fetite.

    Privit din punctul de vedere al unui copil cu autism, acest proces este unul foarte complex (implica atat obiecte cat si actiuni): pasta de dinti, periuta, chiuveta, robinetul, apa, dintii, gura deschisa... Toate aceste „lucruri” trebuie potrivite si explicate astfel incat copilul sa inteleaga conceptul de „spalat pe dinti” (exact ca intr-un puzzle).

    In cazul in care igiena orala incepe devreme (odata cu aparitia primilor dinti), igiena orala va fi mult mai usor acceptata, devenind o rutina.

    In cazul copiilor mai mari, primul pas ar fi sa mergeti cu ei la cumparaturi undepot  sa-si aleaga singuri periuta de dinti si eventual si pasta (in functie de preferinte, exista mai multe arome).

    Al doilea pas ar fi „spargerea” acestei activitati in bucatele mai mici pe care copilul sa le invete :  intai ne urcam pe scaunel, ne aplecam dupa pasta de dinti, ii desfacem capacul, punem pasta pe periuta, dam drumu la robinet. Unii copii inteleg explicatiile verbale ale parintilor, altii s-ar putea sa aiba nevoie de ajutor vizual (videoclip, carti pentru copiii, imagini/pictograme sau chiar o persoana care sa-i arate efectiv cum se spala). Nu uitati sa recompensati fiecare „bucatica” corect executata ca si parte din procesul de curatate a dintilor.

    Secretul este ca aceasta activitate sa fie facuta in joaca, impreuna (la inceput). Daca un copil este fascinat de cifre, de exemplu, puteti numara impreuna fiecare dinte spalatat (este distractiv si ii poate da copilului o stare de confort); daca are un animal de plus preferat, il poate lua la baie sa-l „spele” si pe el.

    In cazul in care copilul incepe sa se descurce din ce in ce mai bine, incercati sa va pozitionati din ce in ce mai departe de el, astfel incat sa devina constient de cel mai important lucru: „pot si singur”.

     „Dintre persoanele cu nevoi speciale, cele care reusesc sa-si castige independenta in sarcinile de zi cu zi (spalatul pe dinti, de exemplu), vor avea mai multe sanse de succes in ceea ce priveste viata lor personala, atat in mediul domestic, dar si in cel vocational” (Pierce & Schreibman, 1994).

                                                                          Psih. Clinician Specialist Carmen Hotar

                                                                     Presedinte Asociatia ARICA

Articole

Asociația Arica

Susțineți-ne pe Facebook

Doneaza prin PayPal


     

De ce PayPal?

 

Serviciul oferit de PayPal.com functionează ca un cont bancar, singura diferența este ca printr-un cont PayPal totul se realizeaza electronic, din fata calculatorului, prin intermediul unei conexiuni la Internet. Un utilizator care isi deschide un cont Paypal si-l poate incarca cu o anumita valoare, pentru acest lucru folosindu-se de un card bancar compatibil cu platile online. Banii vor fi retrasi automat din contul traditional si mutati in cel electronic.

Este important de stiut ca aceasta operatiune nu presupune nici o extrataxa, transferul banilor fiind in sine o plata online, avand comision 0. Folosirea platilor pe site-uri web din contul PayPal reduc la minimum posibilitatea fraudelor in defavoarea utilizatorului.

Mulțumim!

Sponsori

 

Parteneri

Sponsorizare 2%

Potrivit Codului Fiscal in vigoare, contribuabilii persoane fizice pot redirectiona anual 2% din impozitul pe profit catre o asociatie nonprofit.

Descarca formular: 2%_ARICA

Cont ARICA:
RO91UGBI0000072018434RON
Garanti Bank, Sucursala Stefan cel Mare

Sponsorizare 20%

SPONSORIZARILE CATRE ONG-uri NU CRESC CHELTUIELILE SOCIETATILOR COMERCIALE. Puteti face sponsorizari de pana la 20% din impozitul pe profit datorat Statului, in limita a 3‰ din cifra de afaceri a firmei, iar impozitul se diminueaza cu suma aferenta sponsorizarii, cheltuiala fiind astfel deductibila.

Descarca contract : 20% - ARICA

Contact

Ne puteți contacta prin email:

office@autism-arica.ro

 

 

MEMBER OF